Dijital Pazarlama Eğitimi Almadan Önce Bunları Biliyor Musunuz?

'Site Tanıtımı' forumunda omeralco tarafından 25 Temmuz 2018 tarihinde açılan konu

  1. omeralco

    omeralco Acemi

    15
    0
    1
    Katılım:
    25 Temmuz 2018
    Cinsiyet:
    Kadın
    Şehir:
    ankara
    PM:
    Özel Mesaj


    Dijital pazarlama; internet kullanıcılarının amaçlanan aksiyonları ve satın alma davranışlarını göstermeleri için dijital araçlar aracılığıyla yapılan bir pazarlama yoludur. Son zamanlarda tüm marka, müessese ve şirketler hedef kitleleri tarafından bilinmeleri, müşteri sadakatini sürdürülebilir kılabilmeleri için dijital pazarlama taktiğini kullanmak zorundadırlar.

    Online pazarlama araçlarının hedef kitle ile hatıranda etkileşime müsaade etmesi, ananesel pazarlama taktiklerini de geride bıraktı. Hâl böyle olunca da marka ve işletmeler pazarlama taktiklerinde dijitale ağırlık vermeye başladılar. Bu da üniversitelerin halkla ilişkiler ve tanıtım, reklamcılık, iletişim ve medya gibi bölümlerinden mezun olanlara yeni kariyer fırsatları sundu. Ülkemizdeki üniversitelerde her ne kadar teorik bilgiler eşliğinde iletişim tarihi ve marka idaresi dersleri verilse de, iş bu bilgilerin uygulanmasına geldiğinde malesef yetersiz kalıyor. Bilhassa medya ve iletişime alaka duyanlar için keyifli bir kariyer olanağı sunan dijital pazarlama uzmanlığı, teorik bilginin ve şahsi ilginin yanı sıra pratik teknik bilgiler de gerektiriyor. Google Adwords reklamcılığı, Google Analytics ile tahlil ve raporlama, Facebook reklamcılığı, SEO ve SEM, sosyal medya ve muhteva idaresi gibi kişilerin belki de yıllarca ajanslarda çalışarak öğrenebileceği bilgiler, okullarda öğretilmeyen ve bu mesleği yapmak isteyenlerin kesinlikle eğitimini almaları şart olan pratiklerdir. Bu teknikleri uygulamalı olarak hayata geçirebilen pazarlama uzmanları; teferruatlı reklam kampanyaları oluşturabilir, websitesinde oluşturdukları muhtevaları SEO odaklı hazırlayarak internet kullanıcılarının erişmek istedikleri bilgilere arama neticelerinde ilk sıralarda yer vererek siteye daha fazla trafik çekebilir ve sosyal medya idareninde muhtevaları görsel boyutundan verilen iletiye kadar bir hayli değişik taktik ile şekillendirerek daha geniş kitlelerin alakasını çekebilir ve viral muhtevalar oluşturarak ses getiren çalışmalara imzalayabilirler.

    Dijital pazarlama uzmanlarının kariyer seçenekleri yalnızca ajans ve müesseselerle da hudutlu değil. İşin uzmanlarından eğitim alarak kendilerini geliştirenler bu alanda freelance olarak da çalışabilirler. Sanırım bu konuda kendimden örnek verebilirim. Üniversitede Felsefe bölümü okumama karşın içimde her daim medya sektörüne konusunda karşı koyamadığım bir alaka vardı. Aslında buna ihtiras desem daha doğru olur sanırım. Mezun olduktan sonra kariyerimi memurluk yerine bu alanda yapmak istedim ve dijital medya uzmanlığı, web ve grafik tasarım eğitimleri aldım. Eğitimlerin hemen peşinden işin uzmanlarıyla çalışarak bir müddet tamamiyle kendimi geliştirmeye odaklandım ve sonrasında çeşitli projelerde sosyal medya yöneticiliği yaptım. Hemen peşinden benim için sanki hayat emeli olan yazmaya yöneldim. Hem muhteva editörlüğü yaptım hem de yazar olarak devam ettim. Şu sıralar ise yalnızca yazarlık yaparak devam ediyorum, bir yandan da dijital pazarlamaya konusunda küresel ve sektörel trendleri yakından izliyorum. E peki bundan bize ne diyebilirsiniz? İşte işin güzelliği de buradan sonra geliyor. İlk birkaç sene zorlu geçmiş olsa da, şu anda bilgisayarımın olduğu her yerde çalışabiliyorum ve sektördeki onlarca arkadaşımın tatlı tatlı kıskanıp sosyal medyadan bana sataştığı keyifli tatillere çıkıyorum. Herkes masa başında çalışırken inanın bana, denize karşı kahvenizi yudumlarken çalışmak kadar keyifli bir şey yok. Bunları anlatma sebebim ise, gerçek bir örnek üzerinden siz de yapabilirsiniz demek. Şayet medya sektörüne alakanız varsa, konuşmayı seven hareketli bir kişilikseniz, iletişimle her vakit içli dışlı olduysanız veyahut yazılım, tasarım gibi alanlara alakanız ve kabiliyetiniz varsa; neden siz de kendi yolunuzu çizmeyesiniz ki? Ben sadece size bir zamanlar hayalim olan ve bugün gerçekleştirerek yaşadığım bir şeyi sunuyorum. Ne istediğinize karar vermek ve hayallerinizi gerçekleştirmek için adım atmaksa tamamen sizin elinizde. Tek tavsiyem şayet bu alanda çalışmak istiyorsanız alabileceğiniz tüm eğitimleri alın, workshoplara katılın, etkinlikleri takip edin, insanlarla konuşmaktan çekinmeyin ve networkünüzü genişletin. Global ve sektörel haberleri her gün takip edin. En ehemmiyetlisi de beceriniz ne ise ona yönelin ve en azından bir blog açarak ya da sosyal medyada çalışmalarınızı sergileyerek sesinizi ve kim olduğunuzu ilanın.


    Kaynak: http://firmalardanhaberler.xyz/2018/07/16/dijital-pazarlama-stratejileri-sosyal-medya-pazarlamasi/
     


Bu Sayfayı Paylaş