SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

'Google Optimizasyon' forumunda okutan tarafından 22 Mayıs 2019 tarihinde açılan konu

  1. okutan

    okutan Site Yetkilisi Admin

    Katılım:
    19 Aralık 2017
    Cinsiyet:
    Erkek
    Meslek:
    Webmaster
    Şehir:
    Bursa
    PM:
    Özel Mesaj


    Yeni bir online girişim planlıyorsanız veya organik aramada sıralamaları rakibe kaptırmaktan sıkılmış durumdaysanız bir SEO rakip analizi yapma zamanınız gelmiş demektir.

    Rakipleriniz, SEO stratejinizin her yönü konusunda bilgi edinebileceğiniz ve sitenizin organik trafiğini yukarılara çekebileceğiniz önemli bir kaynaktır. Somut olarak belirtmek gerekirse SEO rakip analizi yaptığınız zaman şunları elde edersiniz:

    • Sektörde neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını öğrenebilirsiniz.
    • Rakiplerinizin zayıf yönlerini bulabilir ve bunlardan faydalanabilirsiniz.
    • Rakiplerinizin güçlü yanlarını bulup onları kopyalayabilirsiniz.
    • Hangi SEO görevlerinin ileriye dönük olarak öncelikli olduğunu öğrenebilirsiniz.
    • Arama motoru sonuç sayfasında rakiplerinden daha iyi performans göstermenin ne kadar zor olacağını anlayabilirsiniz.

    [​IMG]

    Bu yazıda bir site örneği üzerinden basit bir SEO rakip analizinin nasıl yapılacağına yer verilmiştir. Benzer adımları takip ederek SEO için rakiplerinizi analiz etmeyi başarabilirsiniz. Bunu yapabilmek için şu üç araca ihtiyaç duyacaksınız:

    1. Ahrefs
    2. SemRush
    3. Google SEO Rakip Analizi Şablonu – https://docs.google.com/spreadsheets/d/1P1FZRiRXwkXZxdM_5Wx7v7xXSp7rRdpDwbbi77t5tN8/edit?usp=sharing

    Yukarıda yer alan şablonu bir yere kopyalamanız gerektiğini unutmamalısınız. Bu şablon olmadan aşağıdaki adımların anlamlı olmasını beklememeniz gerekir. Hazırsanız SEO rakip analizine başlayabilirsiniz.

    1. Rakiplerin Tanımlanması


    Bir şeyler yapmaya başlamadan önce rakiplerinizi tanımanız gerekir. Bunlar organik aramada istediğiniz anahtar kelimeler için sizinle rekabet eden sitelerdir.

    Belirlemiş olduğunuz site için rakipler sektörün öncülerinden olabileceği gibi ticari rakiplerinizden biri olmayabilecektir. Öyleyse ilk önce potansiyel müşterilerin hizmetlerinizi nasıl arayacaklarına odaklanmalısınız. Bunun için Ahrefs’in Keywords Explorer aracını kullanmalısınız.

    Bu aracın içerisine bir anahtar kelime girdiğiniz zaman sonuç alamazsanız “Also rank for” kısmını inceleyerek burada yer alan anahtar kelimelere göz atmalısınız. Burada seçmiş olduğunuz temel anahtar kelimeyle en alakalı olan ve aynı zamanda en popüler olan anahtar kelimeyi bulabilirsiniz.

    Söz konusu anahtar kelimenin verilerini detaylı bir şekilde inceleyerek ilk beş sırada kimlerin yer aldığını görebilirsiniz. Bunun için arama motoru sonuç sayfasını gösteren “SERP overview” kısmına bakmanız gerekir. Eğer elinizin altında bir Ahrefs üyeliği yoksa basit bir biçimde seçmiş olduğunuz anahtar kelimeyi Google’da aratmanız yeterli olacaktır.

    [​IMG]

    Bu arama sonucunun ardından size rakip olan ilk 5 siteyi tespit etmiş olabilirsiniz. Fakat burada bir yanılgıya düşmemelisiniz. Sadece ticari rakiplerinizi bulmaya çalışırsanız hata yapmış olursunuz.

    Bunu gerçek hayattaki ticaret ile karşılaştırabilirsiniz. Bir kasabada tek bir kasap olmanız durumunda herhangi bir rakibiniz olmayacaktır. Bu durumda SEO çalışmalarında her zaman öncü olursunuz. Ancak kasabaya ikinci bir kasap geldiğinde rakibiniz ortaya çıkmış olur.

    Bir blog için veya e-ticaret sitesi için rakipleri bulmaya çalışırken tek bir anahtar kelimeye bağlı kalmanız çok mantıklı olmayabilir. Çünkü bu siteler birden fazla anahtar kelimeyi hedefleyen yerler olabilmektedirler. Bunun için Ahrefs’te yer alan Site Explorer aracındaki “Competing domains” seçeneğini incelemelisiniz:

    • Site Explorer > alan adı > Organic Search > Competing domains

    [​IMG]

    2. Rekabet Ortamının Analiz Edilmesi


    Bu adımda rekabet ortamının analizini gerçekleştirmelisiniz ve bu yüksek seviyeli bir girişim olmalıdır. Bunu yapabilmek için rekabet durumunu belirten çeşitli verileri inceleme yoluna gidebilirsiniz. Ahrefs Site Explorer aracını kullanarak rekabet ettiğiniz tüm siteleri aynı anda analiz edebilirsiniz:

    • Site Explorer > rakip olan alan adları > Analyze

    Bu araç her site için kullanışlı olan yüzlerce veriyi size ulaştıracaktır. Burada özellikle aşağıdaki verilere göz atmanız gerekmektedir.

    • Alan Adı Otoritesi (Domain Rating): Bir sitenin alan adı otoritesinin yüksek olması ilgili sitenin güçlü bir link profiline sahip olduğu anlamına gelir. Buradaki değerleri doğru şekilde incelemeniz gerekir. Örneğin rakibin DR değeri 50, sizin DR değeriniz 30 ise rekabet edilebilir bir durum söz konusudur. Ancak rakibin DR değeri 90 ise bu durumda pek rekabet şansınızın olmadığını bilmeniz gerekir.
    • Ahrefs Sıralaması (Ahrefs Rank): Düşük Ahrefs Rank değeri sitenin güçlü olduğunu gösterir. DR ile hemen hemen aynı mesajı verse bile bunun farklı bir veri olduğunu bilmek gerekir. Örneğin aynı DR derecesine sahip iki siteyi karşılaştırırken AR değeri düşük olanın daha güçlü olduğunu saptayabilirsiniz.
    • Kaynak Gösteren Alan Adı Miktarı (Referring domains): Kaynak gösteren alan adı miktarının yüksek olması bir sitenin güçlü olduğunu gösterebilir. Elbette burada link kalitesine özellikle dikkat etmek gerekir. Linkler konusunda miktara değil doğrudan kaliteye odaklanmanız gerekir.
    • Ortalama Organik Arama Trafiği ve Anahtar Kelimeler (Organic Traffic & Keywords): Bunlar oldukça açık verilerdir. Bu veriler ne kadar yüksekse ilgili site organik aramada bir o kadar iyi performans gösteriyor demektir.

    Tüm bu veriler size bir şeyler anlatsa bile derinlemesine bilgi edinme konusunda size pek bir şeyler sunmayacaktır. Bu nedenle hiç ara vermeden analizlerinize devam etmeniz gerekir.

    3. Link Büyümesinin İncelenmesi


    Link popülerliği SEO açısından önemli bir sıralama faktörüdür. Bu nedenle rakibinizin link oluşturma çabasını incelemeniz gerekir. Öncelikle rakibin yeni link alım durumunu gözden geçirmeniz gerekir. Bunun için Ahrefs’in Site Explorer aracını kullanabilirsiniz:

    [​IMG]

    • Site Explorer > alan adı > Overview > Referring Domains graph > One year

    Burada verileri aylık olarak incelemek için basit bir matematiksel işlem yapmanız gerekir. İlk olarak elde edilmiş olan toplam link miktarını not etmelisiniz. Daha sonra bir yıl önce sahip olduğu link miktarını öğrenmelisiniz. Mevcut link miktarından bir yıl önceki link miktarını çıkarmalı ve elde edilen sonucu 12’ye bölmeniz gerekir. Böylece rakibin aylık olarak edindiği link miktarını öğrenebilirsiniz.

    Buna ek olarak aynı zamanda büyüme trendini incelemeniz gerekir. Bir başka ifadeyle rakibin zaman içerisinde büyüyen bir link profiline sahip olup olmadığını incelemelisiniz.

    Rakibiniz doğal bir link büyüme profiline sahipse bunun doğal olup olmadığını incelemeye çalışabilirsiniz. Link profilinde ufak ufak çıkışların yer aldığını görürseniz bunun doğal bir link büyümesi olduğunu anlayabilirsiniz. Eğer anlık olarak çok büyük bir yükselme söz konusuysa rakibin link büyüme profilinin istikrarsız olduğunu fark edebilirsiniz.

    Anlık yükselişlerin anlamı zaman zaman çok daha farklı olabilmektedir. Aniden yükseliş çok iyi performans gösteren bir içeriğin varlığını işaret ediyor olabilir. Bununla birlikte ilgili sitenin negatif SEO saldırısının hedefinde olduğunu da gösterebilir. Bunun için kaynak gösteren yeni alan adları raporunu incelemelisiniz:

    • Site Explorer > Referring domains > New > bir zaman aralığı belirle

    Burada yer alan alan adları çöp denilebilecek alan adlarından oluşuyorsa bir negatif SEO saldırısı ile karşı karşıyasınız demektir. Belirlemiş olduğunuz zaman aralığı için yeni elde edilmiş linkleri inceleyerek bunu doğrulayabilirsiniz.

    Burada yer alan birçok link aynı web sayfasına gidiyorsa bu durumda söz konusu içerik çok iyi performans gösteriyor demektir. Eğer inişli çıkışlı bir grafik söz konusu ise Site Explorer aracında bulunan “Best by Link Growth” raporunu incelemelisiniz. Böylece hangi içeriğin daha fazla link çektiğini öğrenebilirsiniz.

    Burada yer alan linkler daha çok misafir yazarlık, kaynak sayfaları gibi yerlerden geliyorsa rakiplerinizin link oluşturma çalışmalarında bir ilerleme söz konusu demektir.

    Elde ettiğiniz tüm bilgileri şablonda uygun yerlere koyduktan sonra daha fazla inceleme yapmaya devam edebilirsiniz.

    4. Önemli Kaynakların Bulunması


    Rakiplerinize bağlantı veren kaynaklar arasından sizin de link alabileceğiniz siteleri tespit etmeniz çok önemlidir. Başkasına link veren kişi size de link verebilir. Bu nedenle o kişilerle hemen iletişim kurmalıyız. Ama unutmayın bağlantı almak için değil gerçekten fayda sağlayacak kaynakları temin etmek için harekete geçmeliyiz. Bu insanları bulabilmek için Site Explorer aracındaki “Referring domains” kısmına göz atmanız gerekir.

    • Site Explorer > Referring Domains > dofollow filtresi > “links to target”

    Burada özellikle blog içeriklere dikkat etmelisiniz. Bir blog üzerinden bir adrese birbirinden farklı noktalardan link çıkışı yapılıyorsa bunu değerlendirebilirsiniz. Hemen blog yazarıyla iletişime geçmeli ve link fırsatları konusunda onlarla etkileşim kurmaya çalışmalısınız.

    5. Bozuk Sayfaların Bulunması


    Bir kişi için çöp olan şey bir başkası için hazine olabilir. Web ortamında bu kural son derece doğrudur. Bu nedenle rakibiniz için çöp olan bozuk sayfaları bulmaya çalışmalısınız. Bunu yapabilmek için Site Explorer aracını kullanmanız gerekmektedir.

    [​IMG]

    • Site Explorer > rakibinizin alan adı > Best by links > 404 not found filtresi > Referring domains

    Eğer rakibiniz sitesinde linklere sahip bir bozuk sayfa bulursanız öncelikle bunun işiniz ile alakalı olup olmadığını düşünmelisiniz. Sayfa işiniz ile alakalı ise aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    1. Bozuk sayfanın ne için kullanıldığını anlamalısınız.
    2. Benzer ama daha iyi olacak bir içerik yayınlama yoluna gitmelisiniz.
    3. Bozuk sayfaya link veren herkesi bulmalısınız. Bunun için Site Explorer aracında yer alan Backlinks raporunu inceleyebilirsiniz.
    4. Onlara bozuk linkin yerine kullanılabilecek kendi içeriğinizi önerebilirsiniz.

    Kullanmış olduğunuz taslak tabloda bozuk link yerlerini buradan elde ettiğiniz verilerle doldurmalısınız. İncelemiş olduğunuz her rakip için var olan bozuk sayfaları tanımlamayı ve tabloya aktarmayı unutmamalısınız.

    6. Trafiğin Ülkelere Göre İncelenmesi


    Rakiplerinizin hangi ülkelerden trafik aldığını öğrenmek söz konusu niş içerisinde yatan fırsatların neler olduğunu anlamanıza yardımcı olacaktır. Bunun için Site Explorer aracını kullanmanız gerekmektedir.

    [​IMG]

    • Site Explorer > rakibinizin alan adı > Overview > Organic search sekmesi

    Ülkelere göre gözüken trafik miktarlarını şablonda uygun noktalara yazmanız gerekir. Bunun için ilk beş ülkeyi hesaba katmalısınız. İncelemekte olduğunuz beş rakip site için benzer verileri girdikten sonra bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

    Girmiş olduğunuz tüm veriler doğrultusunda rakiplerinize en çok trafik sunan ülkeleri tespit etmiş olursunuz. Bu verilerden yola çıkarak içerik oluşturma stratejinize farklı bir yön verebilirsiniz.

    Burada dikkat etmeniz gereken durum salt olarak trafik değerlerine odaklanma hatasına düşmemiş olmanızdır. Örneğin, İngiltere ve Meksika ülkelerinden aynı miktarda organik trafik elde eden bir sitenin dolar başına trafik değerleri aynı olmayacaktır.

    7. Organik Anahtar Kelimelere Odaklanılması


    Bu adımda rakiplerinizin sitesine organik trafik getiren anahtar kelimelerin neler olduğunu öğrenmelisiniz. Bunun için organik anahtar kelime araştırma yapmalısınız. Ahrefs Site Explorer ya da SemRush Organic Research aracını kullanarak bu işi kolaylıkla halledebilirsiniz.

    • Ahrefs > Site Explorer > rakibinizin alan adı > Organic search > Organic keywords
    • SemRush > Domain Analytics > Organic Research

    Varsayılan ayarlarda organik anahtar kelime raporu anahtar kelimeleri en fazla trafik elde edilen ülkeye göre gösterilmektedir. Farklı bir ülkeden gelen trafiği görmek istiyorsanız “More” seçeneğine tıklamalı ve buradan uygun ülkeyi seçmelisiniz.

    Şimdi değerli olabilecek anahtar kelimeleri bulmalısınız. Bunun için suyu bulandıran bazı anahtar kelimelerden kurtulmanız gerekir. Öncelikle markalı olan anahtar kelimeleri sonuçlardan hariç tutmalısınız. Bunun için “Exclude” özelliğini kullanmanız gerekir.

    Bunu yaptıktan sonra pozisyonu en az 10. sırada olacak anahtar kelimeleri bulmaya çalışmalısınız. Bunun için Organic Keywords kısmındaki Position seçeneğini Min-10 yapmanız gerekmektedir.

    Karşınıza çıkacak olan rapordan elde ettiğiniz tüm verileri şablonda uygun yerlere yerleştirmelisiniz. Her beş site için rapor oluşturup hepsini tek tek incelemeniz ve hepsinde filtreleri kullanmanız gerektiğini unutmamalısınız.

    8. Öne Çıkarılmış Snippet Ögelerine Odaklanılması


    Rakibinizin organik trafiğini incelerken bu kısma özellikle dikkat etmeniz gerekir. Rakibinizin sahip olacağı arama motoru sonuç sayfası özellikleri rekabette onun öne geçmesini sağlayabilecektir. Çünkü öne çıkarılmış snippet ögeleri, birinci sırada yer alan siteye göre %9 daha fazla tıklanma oranına sahiptir. Bu verilere ulaşmak için Site Explorer aracını kullanmanız gerekir.

    [​IMG]

    • Site Explorer > rakibinizin alan adı > Organic search > Organic keywords > SERP features filtresi > Featured snippets > Only linking to target

    Bu şekilde detaylandırma yapmanız durumunda rakiplerinizin ne kadar öne çıkarılmış snippet ögelerine sahip olduğunu öğrenebilirsiniz. Her beş site için benzer verileri elde etmeli ve daha sonra bunları tabloda uygun noktalara yerleştirmelisiniz.

    Öne çıkarılmış snippet ögelerini önemli kılan durum ise çok daha farklıdır. Bir rakip buraya çıkmayı başarmışsa bu sizin de başarabileceğiniz anlamına gelir. Öne çıkarılmış snippet ögeleri arama motoru sonuç sayfasında epey fazla yer kaplamaktadır. Dolayısıyla SEO stratejinizde önceliğiniz burası olmalıdır.

    9. İçerik Boşluklarının Tespit Edilmesi


    İçerik boşlukları rakibinizin sıralama aldığı ama sizin sıralama şansınızın bile olmadığı anahtar kelimeleri bulmanızı sağlar. Bu boşlukları doldurmanız gerekir. İçerik boşluklarını bulmak için Ahrefs’in Content Gap aracını kullanabilirsiniz.

    • Site Explorer > sitenizin alan adı > Content gap

    Karşınıza çıkan sayfada “But the following target doesn’t rank for” alanına kendi alan adınızı yazmalısınız. Bir üstte yer alan seçeneklere ise rakibinizin alan adlarını girmeli ve “all of the below targets” seçeneğini aktif etmelisiniz.

    Bu şekilde rapor oluşturduğunuz zaman birçok farklı anahtar kelime önerisiyle karşılaşırsınız. Artık elinizin altında sınırsız bir kaynak olacaktır. Ancak aynı anda tüm anahtar kelimeleri hedeflemek mümkün değildir. Bunun için filtreleme yapmalısınız.

    • Volume: 500-Max
    • KD: Min-20

    Bu filtreleri uyguladıktan sonra sıralama elde edilmesi kolay olan ama aynı zamanda kabul edilebilir bir aranma hacmine sahip anahtar kelimeleri keşfetmiş olursunuz. Bu anahtar kelimeler içerisinden en doğru anahtar kelimeleri seçerek bunları şablonda uygun yerlere yerleştirmelisiniz.

    10. Rakiplere Ait Popüler İçeriklerin Bulunması


    Anahtar kelime araştırması SEO için her zaman önemli bir uğraştır. Google’ın aramaların arkasındaki niyetleri anlayabilmesi eskiye göre çok daha kolaydır. Bu nedenden ötürü uzun kuyruklu anahtar kelimeler temel hedeflerinizden biri olmalıdır.

    Rakibinizin en iyi içeriklerini bularak onların neye hizmet ettiğini anlamaya çalışabilirsiniz. Onlarca anahtar kelime için sıralama elde eden içerikler ve yüzlerce trafiği çeken içerikler dikkat etmeniz gereken noktalardır. Rakiplerinizin en iyi içeriklerini bulmak için Site Explorer aracını kullanmanız gerekmektedir.

    [​IMG]

    • Site Explorer > rakibinizin alan adı > prefix > Top pages

    Eğer rakibinizin blog sayfasının nerede yer aldığını bilmiyorsanız Site Explorer aracındaki “Top subfolders” seçeneğine göz atabilirsiniz. Burada herhangi bir şey bulamazsanız “Top subdomains” kısmını incelemeniz gerekir.

    Burada elde edeceğiniz raporda birçok içeriğin zaten çok fazla link alan içeriklerden oluştuğunu görebilirsiniz. Bu şaşırtıcı değildir. Çünkü linkler hala önemli bir sıralama faktörü durumundadır.

    Bu raporda dikkat etmeniz gereken nokta çok fazla trafik olan ama aynı zamanda RD değeri düşük olan sayfaları bulmaktır. Bunları bulduğunuz zaman neresi için içerik oluşturmanız gerektiğini bulmuş olursunuz. Daha sonra elde ettiğiniz tüm verileri şablonda uygun yerlere eklemeyi unutmamalısınız.

    11. Rakiplere Ait En Çok Link Verilen İçeriklerin Bulunması


    Link demek referans demektir. Daha fazla referansa sahip olduğunuz zaman daha fazla organik arama trafiğe sahip olabilirsiniz. Bunun için link oluşturmalısınız ama öncelikle nereden başlamanız gerektiğini bilmelisiniz.

    Site Explorer aracında yer alan “Best by links” raporunu kullanarak rakiplerinizin en çok link alan içeriklerini tespit edebilirsiniz. Bir içerik onlarda işe yarıyorsa sizde de işe yarama olasılığına sahip demektir.

    [​IMG]

    • Site Explorer > rakibinizin adresi > Organic search > Pages > Best by links

    Bu rapora ulaştıktan sonra her rakip için en iyi beş sayfayı alıp onları şablonda uygun yerlere yerleştirmelisiniz. Böylece genel olarak rakip için işe yaramış olan içerik çeşitlerinin neler olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu noktadan sonra içerik stratejinize doğru şekilde yön vermeye çalışmalısınız.

    Benzer şekilde boşluklardan yararlanmayı düşünebilirsiniz. Bir site tamamen metin içeriğe dayalıysa ve çok fazla link alıyorsa onu görsel bir biçimde yayınlayarak daha fazla link almayı başarabilirsiniz. Burada gökdelen tekniği adı verilen tekniği kullanmanız gerekir.

    • Benzer veya daha iyi bir içerik oluşturmalısınız.
    • İçeriği rakiplerinize link veren herkese göstermelisiniz.
    • Son derece iyi performans gösteren bu içerikten yararlanmaları için onlarla etkileşim kullanmalısınız.

    Rakiplerinizin içeriğine link verenleri bulabilmek için “Referring domains” kısmına göz atmanız yeterli olacaktır. Buradan kimlerin ilgili sayfalara link verdiğini görebilirsiniz.

    12. PPC Anahtar Kelimelerinin Bulunması


    SEO planı oluştururken rakibinizin PPC faaliyetlerini kontrol etmek ve analiz etmek son derece önemlidir. Bunun en büyük sebebi bir anahtar kelime için ödeme yapıyorlarsa bu anahtar kelimenin kazançlı olduğunun göstergesi olmasıdır. Rakiplerinizin PPC anahtar kelimelerini bulabilmek için Ahrefs Site Explorer ve SemRush Advertising Research araçlarında yer alan raporları incelemelisiniz.

    • Site Explorer > rakibinizin alan adı > Paid search > PPC keywords
    • Advertising Research > rakibinizin alan adı

    Bu rapordan yola çıkarak aslında hedeflenmesi kolay olan ama rakibinizin sıralama avantajı elde etmek için ödeme yapmayı göze aldığı anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

    Verileri incelerken dikkat etmeniz gereken belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler için dönüşüm oranlarını gözden geçirmek olmalıdır. Örneğin, aylık 70 araması olan bir anahtar kelimenin getirdiği dönüşüm oranı %20 olabilir. Bununla birlikte aylık 600 araması olan bir anahtar kelimenin getirdiği dönüşüm oranı %2 olabilir.

    Bunlardan hangisinin size daha fazla gelir kazandıracağını bulmalısınız. Elbette aranma hacmi düşük olan ancak dönüşüm oranı yüksek olan anahtar kelime daha fazla kazandıracaktır. Mantıksal hareket ederek elde ettiğiniz PPC anahtar kelimelerini şablona eklemelisiniz.

    Rakibinizin bir anahtar kelimede sıralama avantajı elde etmek için reklam çıkması demek onun çok değerli olduğunu anlamına gelmez. Anahtar kelimeleri seçmeden önce bunları bir değerlendirmeye almalısınız. Hangi anahtar kelimeler için sıralama elde etmenin önemli olduğuna karar vermelisiniz.

    13. PPC Reklamlarının İncelenmesi


    Rakiplerinizin PPC reklamlarını inceleyerek tıklama oranınızı artıracak başlık etiketlerini ve meta açıklamaları keşfedebilirsiniz. Müşterilerin ilgisini çekmek isteyen rakiplerinizin bu reklam kopyalarını kullanarak onların ilgi alanına girmek istemektedirler. Ahrefs Site Explorer ve SemRush Advertising Research araçlarında yer alan rapor ekranlarını inceleyerek reklam verilerine ulaşabilirsiniz.

    [​IMG]

    • Site Explorer > rakibinizin alan adı > Paid search > PPC keywords
    • Advertising Research > rakibinizin alan adı > Ad Copies

    Bu aramayı yaptıktan sonra karşınıza çıkacak sarı “Ad” seçeneğinin üzerine gelerek söz konusu reklam kopyasını görmeyi başarabilirsiniz. Reklam kopyalarında yer alan ibareleri kendi meta açıklamalarınızda kullanarak sitenizin tıklanma oranını yükseltebilirsiniz.

    Sonuç


    SEO için rakip analizi söz konusu olduğunda yukarıdakiler buz dağının sadece bir kısmıdır. Ahrefs ve SemRush kullanmayı biliyorsanız çok daha farklı raporlardan çok daha farklı ve kullanışlı veriler elde edebilirsiniz. Böylece içerik, pazarlama ve link oluşturma stratejinizde daha detaylı taktikler kullanabilirsiniz.

    Dilerseniz SemRush aracının PRO sürümünü 15 gün boyunca ücretsiz kullanabilmeniz için detaylı bilgi verebilirim. SemRush ve Ahrefs aracıyla alakalı detaylı bilgi almak için aşağıdaki yorum alanını kullanarak talepte bulunabilirsiniz.

    Okumaya devam et...
     


Taslak kaydedildi Taslak silindi

Bu Sayfayı Paylaş